Auteur Topic: Slapen  (gelezen 3383 keer)

Antoinette

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Slapen
« Gepost op: september 22, 2009, 08:55:39 »
Hoi hoi,

Ik heb me opgegeven voor de ontmoetingsdag en kom samen met mijn zoontje van 7 maanden. Hij slaapt echter niet in de kinderwagen/draagdoek. Zijn er mogelijkheden om te slapen bij de kinderopvang?

Groetjes, Antoinette

Nynke Bal

• Forumbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
    • borstvoeden.info
Re: Slapen
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2009, 14:13:02 »
Ik neem sowieso een campingbedje mee, maar zo zullen er nog meer een bedje meenemen waarvan gebruik gemaakt mag worden. Het enige waar we nog even mee overhoop liggen is de plaats van deze bedjes, als ze in dezelfde ruimte kunnen/mogen (qua lawaai van andere spelende kinderen) is het niet zo'n probleem, maar anders hangt het van het aantal kinderen die van de opvang gebruik maken af of we één van de medewerkers kunnen vrijmaken om in een "slaapkamer" op de slapende kindjes kan passen.

En aangezien de meeste kinderen geen vaste slaaptijden hebben, zou een aparte slaapkamer betekenen dat er minimaal één oppas de hele dag in een aparte ruimte zit, de ene keer voor één kindje, de andere keer voor meerdere kindjes. En dan kan het zijn dat we bij de speelopvang handen tekort komen.

We willen natuurlijk wel dat ieder kind goed in de gaten gehouden kan worden. We werken met allemaal vrijwilligers omdat het anders te veel gaat kosten en we de dag niet meer met gratis toegang kunnen aanbieden. We hebben jammer genoeg geen blik vrijwilligers (die wij vertrouwen) die we kunnen opentrekken.

Ik weet dus nog niet exact wat we kunnen aanbieden wat aparte slaapgelegenheid betreft.

Groetjes Nynke

Antoinette

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2009, 14:34:01 »
Nee, dat is ook weer zo. Die mensen kunnen beter bij de spelende kinderen toezicht houden... Ik was wel van plan om dan mijn babyfoon mee te nemen, maar dan weet ik weer niet of het mijn kind is dat wakker is geworden, haha. Ik heb inmiddels iemand gevonden die me een travelcot kan lenen, dus dat probleem is voor mij opgelost. Nou, ik laat die travelcot in ieder geval mee nemen en dan kijk ik ter plekke wel hoe ik dat ga doen. Meestal lost het zichzelf ook wel op...

Bedankt voor je antwoord!!!

Nynke Bal

• Forumbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
    • borstvoeden.info
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2009, 14:45:16 »
Ja dat is ook lastig om vast te stellen... hihi ze hebben wel eigen geluiden, maar via babyfoon klinkt dat toch weer anders.

Ik had vorig jaar camera en monitor mee, neem ik dit jaar ook wel mee, maar ontvangst was daar vorig jaar niet super te noemen. We hadden toen twee ruimtes naast elkaar, nu hebben we de grote peuterspeelzaal en daar zit alleen een kleine verschoonruimte naast. Andere ruimtes zitten toch ietsjes verderop. Maar we gaan ons best doen, meestal lost het zich idd wel op.

Groetjes Nynke